Ryhmäliikunta tuntikuvaukset

KEHONHUOLTOTUNNIT: ”Keho ja mieli”

Fascial®

(60min) Kokonaisvaltaista toiminnallista liikkuvuus- ja liikehallintaharjoitte-lua, jonka tavoitteena on voimantuoton, tasapainon ja koordinaation sekä liikkuvuuden parantaminen. Keskeisiä tavoitteita tunnilla ovat rentoutumi-nen, rauhoittuminen ja keskittyminen. Harjoittelu tapahtuu rauhallisessa, tunnelmallisessa ympäristössä oman kehon rytmissä. Sopii kaikille.

Fitness Pilates®

(45min) Pilates-tekniikkaan perustuva ryhmäliikuntamuoto. Oikean suoritus- ja hengitystekniikan avulla vapautat kehosi kireyksistä ja vahvistat ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Rauhallinen ilmapiiri ja omaan tahtiin tehtävät liikkeet takaavat sen, että jokainen pääsee tuntiin mukaan. Sopii kaikille.

BODYBALANCE®

(60min) Les Mills konseptitunti. Jooga-, pilates- ja tai chi-liikkeistä vaikutteita saanut tunti, joka lisää liikkuvuutta, vahvistaa lihaksia, parantaa keskittymiskykyä ja rauhoittaa mieltä. Sopii kaikille.

Jooga

(60min) Jooga on dynaaminen ja kehoa huoltava harjoitus, joka perustuu perinteiseen joogaan. Harjoituksen alussa keskitytään kehon fyysiseen lämmittämiseen, josta siirrytään rentouttavaan ja energiakanavia avaa- vaan osioon. Harjoitus korostaa kehon ja mielen yhteistoimintaa tavoittee- naan kehon kokonaisvaltainen hyvinvointi, jossa virkeys ja tyyneys ovat tasapainossa. Liikkeet, jooga-asanat, ovat turvallisia ja niistä tarjotaan jokaiselle soveltuvia vaihtoehtoja. Aiempaa kokemusta joogasta ei tarvita.

 

KESTÄVYYSTUNNIT: ”Liikettä ja riemua”

BODYCOMBAT®

(60 min) Les Mills- konseptitunti. Itsepuolustuslajeihin pohjautuva tunti, jonka liikkeissä näkyy mm. karate, kung-fu ja thaiboxing. Mukaansatempaavan musiikin tahdissa tehdyt lyönnit ja potkut parantavat sekä kuntoa että lihaskestävyyttä. Sopii kaikille.

Body Interval

(45min) Tehokas paketti koko kropalle! Tunnilla vuorotellaan sykkeen nostolla ja lihaskuntoliikkeillä. Tehokasta tekemistä perusaskelin. Vaihtoehtoisesti voit tehdä askeleet hypyillä. Lihaskunto-osuudet ovat lyhyet mutta tehokkaat. Sopii kaikille.

 

LAVIS®
(45min) LAVIS-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Hauskaa ja hikistä. Sopii kaikille.

SH`BAM®
(45min) Les Mills- konseptitunti. Hikinen ja hauska tanssitunti, jossa jammaillaan erilaisia tanssityylejä. Tanssikokemusta osallistujilla ei tarvitse olla lainkaan, halu hullutella ja nauttia hikisestä liikkumisesta on suositeltavaa. Tunti sopii vasta-alkajalle ja kokeneemmalle kuntoilijalle.

 

Lihaskuntotunnit: ”Helppoa ja tehokasta”

Flexi-bar
(30min) Erinomainen treeni itsessään tai yhdistettynä muuhun harjoitteluun! Ohjaaja opastaa oikeaan värähtelyliikkeen tekemiseen. Flexin värähtelyliike vahvistaa erityisesti kehon syviä lihaksia, kohentaa ryhtiä ja kehittää tehokkaasti liikunnan eri osa-alueita (liikkuvuus, koordinaatio ja tasapaino). Palautumiseen sekä niska-hartiavaivoihin erittäin tehokas. Flexillä voivat harjoitella kaikki ikään, kokoon ja kuntotasoon katsomatta. Sopii kaikille.

BODYPUMP®
(60min) Les Mills- konseptitunti. Lihaskuntotunti, jossa vahvistetaan kehon suurimpia lihasryhmiä levytangolla- ja painoilla tehtävillä liikkeillä, kuten jalkakyykyillä, penkki- ja pystypunnerruksilla, hauiskäännöillä ja maastavedoilla. Sopii kaikille.

Kahvakuula
(30min) Kahvakuulaharjoittelu on toiminnallista ja vaikuttaa koko kehoon. Kahvakuulla tekeminen on tehokasta lihaskuntoharjoittelua, joka nostaa myös sykettä suoritusjaksoilla tehokkaasti. Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta kahvakuulaharjoittelusta.

Leidit 60+
(60min) Leidit-ryhmäliikuntatunti on suunniteltu yli 60-vuotiaille. Tunti sisältää lihaskuntoa, venyttelyä ja tasapainoharjoittelua usein kuntopiirin muodossa. Mukavaa musiikkia ja reipasta menoa. Sinulla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta ryhmäliikunnasta.

RVP
(30min/45min) Lämmittelynä helppoa askellusta, jonka jälkeen harjoitetaan tehokkaasti reiden-, vatsan sekä pakaran alueen lihaksia. Tehotreeni näille lihasryhmille! Sopii kaikille.

Vatsa Selkä
(30min) Keskivartalo kuntoon! Harjoitetaan pinnallisia ja syviä lihaksia tehokkaasti. Tuo helpotusta alaselän ongelmiin, kohentaa ryhtiä ja hoikistaa vyötäröä. Sopii kaikille.

VIRTUAL-tunnit:

Core Boxing

(45min) Core & Boxing tunti on intervallitunti, jossa sykkeitä nostetaan nyrkkeilyosuuksien aikana ja lasketellaan hetkellisesti pystyasennossa tehtävien keskikehoa vahvistavien liikkeiden aikana. Mukana lyhyitä tanssillisia osioita johdattamassa seuraavaan osioon. Noin 10min lämmittelyn jälkeen alkaa tunnin vauhdikkaampi osuus, joka kestää 20-25min. Lopuksi jäähdyttely ja palauttavat venytykset.

Core Venyttely

(30min) Tunnista noin puolet käytetään keskikehoa vahvistaviin harjoitteisiin ja noin puolet tunnista rentoudutaan venytellen. Tunti sopii kaikille.

Dance Mix
(45min) Tanssitunti, jonka tarkoituksena on pitää hauskaa ja liikkua musiikin johdolla. Erilaisia musiikin johdolla tehtäviä tanssikuvioita. Tanssi parantaa kehon koordinaatiota hikoilun ja hauskanpidon lomassa. Tunti sopii kaikille.

Les Mills BODYCOMBAT®
(30min/60 min) Les Mills- konseptitunti. Itsepuolustuslajeihin pohjautuva tunti, jonka liikkeissä näkyy mm. karate, kung-fu ja thaiboxing. Mukaansatempaavan musiikin tahdissa tehdyt lyönnit ja potkut parantavat sekä kuntoa että lihaskestävyyttä. Sopii kaikille.

Les Mills BODYPUMP®

(30 min/60 min) Les Mills Konseptitunti. Lihaskuntotunti, jossa vahvistetaan kehon suurimpia lihasryhmiä levytangolla- ja painoilla tehtävillä liikkeillä, kuten jalkakyykyillä, penkki- ja pystypunnerruksilla, hauiskäännöillä ja maastavedoilla.

Les Mills SH`BAM®
(30min/45min) Les Mills- konseptitunti. Hikinen ja hauska tanssitunti, jossa jammaillaan erilaisia tanssityylejä. Tanssikokemusta osallistujilla ei tarvitse olla lainkaan, halu hullutella ja nauttia hikisestä liikkumisesta on suositeltavaa. Tunti sopii vasta-alkajalle ja kokeneemmalle kuntoilijalle.

Jooga

(45min) Joogatunnilla tehdään monista eri joogamuodoista tuttuja asentoja eli asanoita. Jooga ei ole venyttelyä, ja kankeimmallekin löytyy sopivat liikemuunnelmat, jotka lisäävät liikkuvuutta turvallisesti ajan mittaan. Jooga tähtää vartalon suoriin linjauksiin ja parantaa ryhtiä. Kehonhuollollinen joogatunti tukee oivallisesti kaikkea muuta liikuntaa. Aiempaa kokemusta joogasta ei tarvita.

 

 

Ryhmäliikuntaohjaajat

Ryhmäliikuntaohjaajat

Johanna Alatalo

Nana Tiljander

Tiina Huuskonen

Suvi Mäntyniemi

Henna Mäki

Heidi Vehviläinen

Riitta Landor

MOVET
LADIES

  • Kurjenmäenkatu 3, 20700 Turku
    info@movetladies.fi
  • Myynti: puh. 040-775 8437, 040-775 8425
  • Vastaanotto: p. 040-775 8427 • info@movetladies.fi
  • Avoinna: ma–to 15.00–19.00, pe 10.00–16.00
    Avainkortilla joka päivä 5.00–23.00
    Naisten kuntosali Turku & Kaarina

LIITY UUTISKIRJE LISTALLE

Pysyt ajantasalla ajankohtaisista eduista ja asioistamme.